As weird as it could get

Ohoohy~!
Nu är allt konstigt. ALLT.
  • Yoshia är just nu i Japan, och jag vill redan att hon ska komma tillbaka.
  • Jag börjar i en ny klass på en ny skola om ca 11 timmar - jag känner ingen där.
  • Jag kommer inte längre gå med Gill, Gina och framförallt Amanda, som jag gått med i 4, resp. 7 år.
  • Amanda (syster) åker till Stockholm på söndag, för att den 31:a stiga på planet till Australien.
  • Jag är för första gången i mitt liv orolig för att inte våga prata.
Den sista punkten är den största förändringen, vilket de flesta som träffat mig borde veta är helt galet. Trots att jag är världens pratkvart kan jag inte låta bli att tänka att jag inte kommer våga prata, av nån dum anledning. Jag får en sånhära "om-jag-pratar-kommer-jag-säga-nåt-jättedumt-så-alla-hatar-mig"-känsla, vilket är sådär lagomt dumt, och jag hoppas att det löser sig till imorgon.
För att försöka se det från den mörka sidan (om man ser det från den ljusa sidan ser man bara mörker), så har nog Yoshia fantastiskt kul när hon är på andra sidan jorden, trots att hon nog saknar sin otroligt älskvärda dotter.
Och när jag börjar i en ny klass har jag möjligheten att bli vem jag vill utan att någon säger något om det. Inte direkt för att jag tänkte ändra mig på något vis, men det känns betryggande att veta att om jag skulle känna för att byta stil till svartrockare över natten, så kan jag göra det utan att någon påpekar att jag inte brukar se ut så.
Ehm.... Jag kommer inte behöva bli less på de jag gått med förut (jag vet inte riktigt vad som är bra här, eftersom jag faktiskt inte kan ledsna på de ljuvliga personligheterna). Men vi kommer nog uppskatta varandras sällskap mer, eftersom vi inte kommer träffas lika ofta!
Amanda kommer säkert ha trevligt i Australien med Jessica, och jag kommer få trevlig kvällsläsning (smygreklam; http://www.livingmyowndream.webblogg.se) när hon har uppdaterat!
För att göra något trevligt av den sista punkten så vet jag inte riktigt, men jag kanske kan se det som att det är tur för de andra i klassen om jag faktiskt låter bli att prata för en gångs skull. Muhahaha.

Nu, mina damer och herrar, ska jag ta och hoppa in i duschen och börja göra kväll, så jag inte är trött och lättretlig (dvs. mer är vanligt!) första dagen i skolan - ett någorlunda bra intryck ska man nog kunna göra, tycker jag. Jag kommer antagligen uppdatera om första dagen i skolan imorgon, men eftersom jag aldrig håller mina löften till bloggen kan jag inte säga något helt säkert. Ha det fint tills vi hörs nästa gång!

Ohoohydå~!
/Lilla V



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0